ruka v sádře(moje) a malíkovo zadeček :o)

malík nemá nohu kratší(pravou) o 1,5cm ,ale má toto:

 Trendelenburgův příznak


Česky: Trendelenburgův příznak (Trendelenburgova chůze)
Anglicky: Trendelenburg sign (Trendelenburg gait)

Trendelenburg-příznak.png
Sešikmení pánve při postižení inervace abduktorů a vnitřních rotátorů v kyčli. Jedná se především o oslabení středního hýždového svalu a malého hýždovéhosvalu při obrně motorický nerv či radikulopatii L5. Tyto svaly normálně fungují jako stabilizátory pánve. Při stoji na postižené dolní končetině se v důsledku jejich oslabení naklání pánev směrem ke zdravé straně. Při chůzi vytváří typický obraz tzv. kachní chůze = Trendelenburgova chůze.


*********
zde fotečka malikovo zadečku:

a tak od čtvrtka budem chodit na rehabilitace.
Otázkla je ovšem jak ,protože :
1) mám ruku v sádře(zánět šlach)
2)v Benešovské nemocnici je rozbitý výtah a to zrovinka ten ,co jezdí na rehabilitační do 4 patra.....
nevím jak dotáhnu kočár do 4 patra po schodech se sádrou na ruce a už vubec nevím jak dotáhnu malíka bez kočáru do nemocnice(schody by zvládnul vyjít)

kdy bude výtah opraven nikdo netuší ,ale v nejbližší době to nebude....
musíme chodit cvičit ,jinak Ondřej skončí s bederním korzetem  jako nechodící :o(
takže si tu lámu hlavu jak na to a nad "souhrou" osudu jak se nám to blbě sešlo
p.s naštěstí mudr je rozumnej chlap a sádru mi dal na tejden pak dostanu orteztu a rehabko i já.
Jo a dostala sem na rychlejší hojení i leky(z toho už tak moc unešená nejsem)


2 Responses
  1. Anonymní Says:

    Milá Linda
    Malík je jeden veľký hrdina zvládate to obaja bravúrne aj keď je to veľmi ťažké. Držím palce aby všetko dobre dopadlo. Miriam s rodinou


  2. Amelie Says:

    Jeje, zánět šlach jsem měla..a ruku v ortéze 2x..jak jsem cvičila vojtovku s Jendou. Eli má taky jednu nohu kratší, ale nechce nosit podpatěnku ani vložky do bot, že by se jí spolužáci smáli. Má cvičit a necvičí.:-(
    Tak holt třeba začnete cvičit o týden později.
    Nebo tam dojdi SAMA bez něj...vzala jsem si tenkrát velkýho plyšáka (Jenda na sebe nenechá sáhnout)..ukazovali mi na medvědovi cviky - na lehátku i na baloně, já jsem si to nafotila, protože mám sklerozu a doma jsme to zkoušeli. :-)